شش راه حل ساده که به شما کمک می‌کند در جهت تناسب اندام حرکت کنید


شش راه حل ساده که به شما کمک می‌کند در جهت تناسب اندام حرکت کنید

گروه تحقیقاتی راز تناسب:

در این مطلب 6 راه حل ساده که به شما کمک می‌کند در مسیر تناسب اندام قرار گیرید، بیان شده است:

۱- به جای کم کردن، به تنوع غذاها اضافه کنید

سعی کنید تنوع موارد خوراکی تان را افزایش دهید. شروع یک رژیم غذایی سخت گیرانه با حذف خوراکی های محبوب تان کار سختی خواهد بود و احتمالا در برابر آن مقاومت خواهید کرد. نگه داشتن چنین رژیم غذایی برای مدت طولانی برای بسیاری از افراد کار آسانی نخواهد بود. بنابراین بهترین راه حل این است که به جای حذف آنها، تلاش کنید که تنوع غذایی تان را بیشتر کنید.

در اضافه کردن به مواد غذایی سالم فکر کنید. میوه های تازه یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. آنها را به صبحانه و نهارتان اضافه کنید. مصرف انواع سبزیجات را هم فراموش نکنید و آنها را نیز به انواع غذاهایتان اضافه کنید.

۲- به کلمه «ورزش» فکر نکنید

می دانیم که ورزش نقش مهمی در تناسب اندام و کاهش وزن ایفا می کند. اما واقعیت این است که برای بسیاری از افراد شنیدن کلمه «ورزش» مساوی با ایجاد احساس مقاومت ناخودآگاه است.

در ذهن بسیاری از ما ورزش کردن عملی سخت به شمار می آید و احتمالا برایتان پیش آمده که تنها چند جلسه پس از شروع یک ورزش جدید، آن را کنار گذاشته اید.

راه حل این است که به آن از زاویه ورزش نگاه نکنیم. شما باید «فعالیت بدنی» داشته باشید. اگر واقعا نمی توانید با یک کلاس ورزش منظم کنار بیایید، از فعالیت های بدنی جایگزین دیگر استفاده کنید. می توانید برای خرید از دوچرخه استفاده کنید، اتومبیل تان را خودتان بشویید، با دوستانتان فوتبال بازی کنید و هر نوع فعالیت بدنی دیگر که شما را به تحرک وا می دارد.

۳- پیاده روی کنید

وقتی هوا خوب است فرصت پیاده روی را از دست ندهید. این یکی از بهترین روش ها برای تناسب اندام و داشتن بدنی سالم به حساب می آید. شاید باورتان نشود اما حتی ۵ دقیقه راه رفتن هم ارزشمند است.

برای پیاده روی نیاز به برنامه ریزی ندارید. می توانید از این ایده ها برای بیشتر راه رفتن استفاده کنید:

- اتومبیل تان را کمی دورتر از مقصد پارک کنید تا چند دقیقه پیاده روی کنید.
- در صورت امکان پیاده به مدرسه یا محل کار بروید.
- جلسات کاری را هنگام قدم زدن برگزار کنید. با این کار به افزایش بهره‌وری خودتان هم کمک کرده اید.
- یک ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید.
- هر جا که فرصت پیش می آید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.
- در برنامه های پیاده روی جمعی آخر هفته شهرتان شرکت کنید.

کافی است دو بار در روز به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید و برخی از نکات بالا را هم انجام دهید تا جمع فعالیت بدنی روزانه شما به ۳۰ دقیقه برسد که عدد خوبی به حساب می آید.

۴- کم کردن کالری غذاهایی که دوست دارید

شما عاشق پیتزا هستید. اما پنیر روی آن یکی از عوامل اصلی اضافه وزن به حساب می آید. کافی است برای تهیه پیتزا از پنیر کم چرب استفاده کنید. طعم نهایی پیتزا تفاوت چندانی نخواهد کرد و همچنان غذای مورد علاقه تان را هم می خورید.

بسیاری از افرادی که رژیم غذایی را شروع می کنند، دوست ندارند با غذاهای محبوب شان خداحافظی کنند. در این صورت تلاش کنید کالری موجود در آنها را کم کنید. با استفاده از مواد کم چرب، استفاده کمتر از افزودنی ها و سس ها می توانید به هدف تان برسید.

اضافه کردن فیبر هم می تواند به کاهش کالری غذاها کمک کند. برای مثال در تهیه خمیر پیتزا از آرد سبوس دار استفاده کنید.

نوشیدنی های مورد علاقه هم وضعیت مشابهی دارند. اگر نمی توانید از آنها دست بکشید، آنها را با نوشیدنی های کم کالری مخلوط کنید. هرچند هیچ چیز جای آب را نمی گیرد.

۵- مصرف آب واقعا کمک کننده است

کمی پیش از خوردن غذا آب بنوشید تا به کاهش اشتهای شما کمک کند و غذای کمتری بخورید. یکی از افرادی که از این روش استفاده می کند می گفت: نوشیدن آب پیش از صرف غذا به من کمک می کند تا آرام تر غذا بخورم و از آن لذت بیشتری ببرم. چرا که دیگر آنقدر گرسنه نیستم که بخواهم همه چیز را به سرعت ببلعم!

برخی افراد به خوردن دایم اسنک ها (مانند چیپس و پفک) عادت دارند. برای چنین افرادی می توان از یک نوشیدنی بدون کالری استفاده کرد. با نوشیدن آن سرگرم می شوید و دیگر سراغ مصرف اسنک های پرکالری نخواهید رفت.

6- هر روز در ساعات مشخصی غذا بخورید

شاید همیشه نتوان چنین برنامه ای را اجرا نمود. اما عادت کردن به صرف غذا در ساعات مشخص کمک بزرگی برای کنترل وزن خواهد بود. این موضوع شامل صرف هر نوع میان وعده نیز می شود. در این صورت ذهن تان مدام به دنبال غذا خوردن نخواهد بود و می داند که ساعات مشخصی برای صرف غذا مشخص شده است.

  و مهمترین نکته در زمینه رسیدن به تناسب اندام این است که باید از انجام کارهایی که برای رسیدن به تناسب اندام انجام می‌دهید لذت ببرید

ما در گروه تحقیقاتی راز تناسب و در دوره های شادی و تناسب اندام بدون توصیه به رژیم یا ورزشی خاص و با استفاده از قدرت مندترین وسیله یعنی ذهن، با تغییر باورها و نگرش شما نسبت به چاقی، با فکر درست و باورهای درست و اقدامات درست و اصولی به شما در رسیدن به تناسب اندام و حفظ آن کمک خواهیم کرد

<کافی است اولین قدم را بردارید، قدم های بعدی به شما گفته خواهد شد>

<تغییر واقعی از درون و ذهن شما اتفاق می افتد>

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 571

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما