روش صحيح كاهش وزن ( حداکثر يک كيلوگرم در هفته )


روش صحيح كاهش وزن ( حداکثر يک كيلوگرم در هفته )

گروه تحقیقاتی راز تناسب:

كاهش وزن مناسب از طريق رژيم های لاغری به ميزان نيم تا يك كيلوگرم در هفته است

 چاقی و اضافه وزن مشكل شايع اين روزگار است و افراد زيادی از كودك و جوان گرفته تا ميانسال و سالمند با آن دست به گريبان هستند. چاقی نه‌تنها سلامت افراد را به خطر می اندازد، بلكه از نظر ظاهری هم دردسرساز است.

اما بايد بدانيد لاغرشدن هم اصول خاصی دارد كه اگر رعايت نشود، مشكل‌ساز است.‌

يكي از نكات مهمی كه بايد در رژيم‌های كاهش وزن رعايت شود استفاده از همه گروه‌های غذایی است؛ به اين معنی كه از تمام گروه‌ها بايد به مقدار مناسب و توصيه‌شده استفاده شود.

رژيم غذايی متعادل بايد شامل همه گروه‌هاي غذايی يعنی نان و غلات، ميوه، سبزی، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات و سهم كمی از روغن‌ها و چربی ها باشد.

بايد از رژيم‌های لاغری كه سبب كاهش وزن سريع می شود، اجتناب كرد و بهتر است كاهش وزن به ميزان نيم تا يك كيلوگرم در هفته باشد.

با توجه به اين‌كه بر اساس رژيم‌های لاغری متعادل در هفته فقط بايد نيم تا يك كيلوگرم كاهش وزن داشته باشيد، شايد اين سوال برای شما هم مطرح شود كه كاهش وزن 10 كيلوگرم در هفته چيست؟ چرا در بعضی از تبليغات ادعا مي‌شود وزن فرد را در مدت يك ماه تا 20 كيلوگرم كاهش می دهند؟ و…

اين رژيم‌ها برای سلامت فرد درد سرساز است و ممكن است عوارضي جدی ايجاد كند. رايج‌ترين اين نوع رژيم‌ها، رژيم‌های تك‌خوری است؛ به‌عنوان مثال رژيم پروتئين نوعی رژيم تك‌خوري است كه در آن گروه غذايي اصلی را كه گروه غلات است، كاملا حذف می كنند و مصرف گروه پروتئين را افزايش می دهند.‌  اين رژيم‌ ممكن است موجب لاغرشدن فرد شود، اما آب بدن را نيز كاهش می دهد. پروتئين در بدن به اوره تبديل و از طريق كليه‌ها دفع می شود بنابراين مشخص است كه تا چه حد می تواند مشكل‌آفرين باشد.

مواد قندی سوخت اصلي سيستم عصبي محسوب مي‌شود و به همين دليل حذف نشاسته و مواد قندی از رژيم غذایی موجب بروز عوارضی مانند افسردگی، ريزش مو و حتي كم‌خونی می شود.

اگر براي لاغرشدن فقط از گروه سبزيجات استفاده كنيد نيز با عوارضي مانند كمبود پروتئين، كمبود آهن و B12 روبه‌رو می شويد. بنابراين استفاده از رژيم‌های تك‌خوري ۱۰۰ درصد اشتباه است.

اگر بخواهيم وزن را به شيوه‌ای علمي كاهش دهيم به طوری كه فقط چربی بسوزد و ماهيچه و آب بدن از بين نرود، فقط بايد به ميزان ماهی ۲ تا ۴ كيلوگرم كاهش وزن داشته باشيم.

آيا با قرص لاغر می شويم؟

خوردن چند عدد قرص، به جای چند ساعت ورزش و رژيم گرفتن كاری ساده به نظر می رسد؛ اما آيا واقعاً چنين شيوه‌ای درست است و هيچ مشكلی ايجاد نمی كند؟

امروزه انواع داروهای گياهی و شيميایی برای لاغرشدن در بازار موجود است؛ اما بايد دقت داشته باشيد هيچ‌يك از داروهای گياهی به طور مستقيم چربی ها را از بين نمی برد و فقط اشتهای فرد را كاهش می دهد.

اگر بخواهيد با كاهش اشتها وزنتان را كم كنيد، شيوه‌های سالم‌تر و ساده‌تری نيز وجود دارد؛ به عنوان مثال اگر ۱۵ دقيقه قبل از شروع غذا ۲ ليوان آب بخوريد يا ۳۰ دقيقه قبل از غذا يك بشقاب سالاد سبزيجات مصرف كنيد، اشتهای كمتری خواهيد داشت.

 افرادی كه تا به حال اصلا ورزش نمی كردند و به تازگی همراه با رژيم، ورزش را شروع كرده‌اند، ممكن است اوايل كار نااميد شوند و تصور كنند وزنشان اصلاً كاهش نمی يابد.

توده ماهيچه‌ای بدن افرادی كه اصلا ورزش نمی كنند، تحليل رفته و چربی جايگزين آن شده است. بنابراين با شروع ورزش توده چربی از بين می رود ولي توده ماهيچه‌ای، هم گسترش می يابد و چون ماهيچه وزن بيشتري دارد، اثر كاهش وزن مشخص نمی شود؛ اما هرچه سعي كنيد توده ماهيچه‌ای بدن را افزايش دهيد به كاهش وزن خود بيشتر كمك كرده‌ايد چون توده ماهيچه‌ای سوخت‌و ساز بدن را افزايش می دهد و تنها راه افزايش توده ماهيچه‌ای نيز ورزش است.‌ بنابراين ورزش كردن همراه با رژيمی متعادل و سلامت، بهترين شيوه براي كاهش وزن است.

گروه تحقیقاتی راز تناسب

ما در گروه تحقیقاتی راز تناسب و در دوره های شادی و تناسب اندام بدون توصیه به رژیم یا ورزشی خاص و با استفاده از قدرت مندترین وسیله یعنی ذهن، با تغییر باورها و نگرش شما نسبت به چاقی، با فکر درست و باورهای درست و اقدامات درست و اصولی به شما در رسیدن به تناسب اندام و حفظ آن کمک خواهیم کرد

<کافی است اولین قدم را بردارید، قدم های بعدی به شما گفته خواهد شد>

<تغییر واقعی از درون و ذهن شما اتفاق می افتد>

  انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 608

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما